‘Dronken in de Geest’

Auteurs:

Sjoerd Peters

Erwin van Deutekom

Datum:

10 mei 2017

Wetprediker Piet de Werk

B

roeders en zusters, wees op uw hoede! Er is misleiding in Nederland op het gebied van askdaksdkaskdaksd

de Heilige Geest. Velen zijn al vervallen tot de ergste zonde, namelijk de zonde tegen de Heilige Geest, waar geen vergeving voor bestaat (Mat. 12:32). Deze lieden kennen de wet van de Heer niet. Het gaat hun allemaal om gevoel, iets dat makkelijk te misleiden is en het belangrijkste medium van de boze. 

​

De HEER gaf mij de opdracht om een onzuivere kerk te bezoeken, opdat hun zonde aan het licht zou komen. Zondag 23 november begaf ik me naar deze onreine plek. Ik ging op weg naar een charismatische gemeente (ik noem het liever: occulte sekte). Vastberaden om valse gelovigen te kunnen betrappen op hun oneerbiedige omgang met de Heilige Geest. Wat ik zag was nog erger dan ik had verwacht! De ’voorganger’ (let op: een persoon zonder theologische opleiding!) hield een opzwepend praatje over de kracht van God (terwijl wij weten dat we de Bijbel hebben gekregen om de wonderen te vervangen). Ook klonk een sentimenteel pianospel om mensen te manipuleren, net als op de televisie (een uitvinding van de duivel). 

​

De ’voorganger’ liep zelf als een dronkelap rond en riep: ik neem nog een slok Heilige Geest, waarbij hij een onzichtbaar glas naar zijn mond bracht. Dit zegt al genoeg. Waanzin! 

​

Sommige ’gelovigen’ in de dienst begonnen uitbundig te lachen. En dat terwijl mensen horen te sidderen in de aanwezigheid van de Allerhoogste. Anderen vielen om en weer anderen dansten rond. Het dansen is een losbandige uiting van het lichaam, dat vaak door het kwaad wordt gebruikt om mannen te verleiden. En dan het omvallen… dat is helemaal uit den boze! God is een God van orde. Omvallen betekent dat men zichzelf niet onder controle heeft, dus dat men bezeten is! De Heilige Geest bestaat op een onmerkbare manier. Wanneer iemand zijn zonden belijdt, dan is pas te zien dat de Heilige Geest aan het werk is geweest.”

M

Genade-junk Remko

ooie mensen! Hebben jullie nog een dikke hijs van de Geest genomen afgelopen asdaas

week? Heerlijk hè?! Weet je, op sommige ochtenden dan word ik wakker, kijk ik in de spiegel en besef hoe geweldig ik ben. Dan neem ik een lekkere paffert en val ik ‘hots’ weer terug in bed om na een half uur weer verfrist op te staan. De Heilige Geest is zo geweldig. Als je Hem kent dan wil je niks anders meer. 

​

Ik ben tot het besef gekomen dat niks anders laat zien dat je een christen bent dan de staat van dronkenschap.

Werkelijk waar! Iemand is geen christen als hij niet dronken in de Geest is. Er is namelijk niets wat meer vervult dan zijn glorieuze Glorie. Bij mij begon het allemaal toen ik tot het besef kwam dat alle pogingen die ik deed om dichter bij God te komen niet hielpen. Ik gaf het op. Ik wist niet meer wat ik moest doen en ging maar naar mijn favoriete aanbiddingsleider luisteren. Hij zong het nummer ‘Our God is Greater’. Midden in dat lied werd er een zin gezongen die mijn leven voor altijd op de kop zette: ‘Our God is Higher Than Any Other’. BAM, ineens ervoer ik daar de dronkenschap van God. Ik werd high en dronken tegelijk. Wat een ervaring. Ik wist het en weet het nog steeds. Zonder dronkenschap kan je niet leven.

​

Dronken zijn is geweldig. Mijn leven is nooit meer hetzelfde geweest. Elke dag geniet ik nog van Zijn glorie. Een hijsje hier en een pafje daar. Een slokje in de ochtend en een volle dronk in de avond. Er gaat niets boven een Goede Genadevolle Goddelijke ontmoeting met de allerhoogste die je voltankt met Zijn liefde.

​

Soms krijg ik van die mensen naar me toe die zeggen dat ik wat serieuzer moet zijn. En dan zeg ik; ‘Chill out en neem een slok met je glorieuze kop’. Haha. Er is al genoeg heisa op de wereld. Laat de Geest eens door je heen werken. Ga lachen, brullen en gieren. Doe alles wat goed voelt. Knal het er maar uit. Laat je gaan! Wees eens heerlijk eerlijk en besef hoe goed het leven is. Want God is in een goede bui!

Copyright Stichting Out of the Box   l   Vormgeving & ontwikkeling door: www.boazoosterom.nl